Hogyan célszerű reklámozni?

Ha valaki marketinget tanul, akkor annak az egész szemlélete megváltozik. Másként kezdi el látni a világot. Nem csak tudatosabban figyeli a médiát, a reklámfelületeket és a különböző műsorokat mondjuk a tévében. Emellett folyton folyvást jártatja az agyát, hogyan is lehetséges eladni dolgokat. Hogyan kell valamit úgy kommunikálni, hogy az hatásos legyen. Ez mondjuk, felvet rengeteg etikai kérdést, az emberek jelentős része kritikus a reklámokkal szemben, és azt hiszem, ezt teljes joggal látják így. És ezen az sem változtat, hogy a reklámok kialakulásukkal nélkülözhetetlen részei lettek a világnak, a gazdaságnak. A megoldás talán az volna, hogy kevésbé arcba mászó, kevésbé primitív, és bizony kevésbé hazug reklámokat kellene gyártani, nem pedig egyre lejjebb és lejjebb belőni a befogadhatóság szintjén. Ezzel persze magam ellen is beszélek, de ha valamiért, én épp azért akarok marketinggel foglalkozni, hogy megteremthessem az aranyközép utat. Olyan reklámokat, amivel a vevőt igenis értesíteni lehet a termék jelenlétéről, funkciójáról, ugyanakkor nem olyan minőségben, hogy az embereknek azt sugalljuk, az életük jobbá válik annak megvásárlásával. Elvégre is minek tanuljon az ember bármilyen szakmát – mert ez is egy szakma végső soron –, ha nem vesz figyelembe etikai vonatkozásokat mellé?

Szóval egy ilyen szemlélet miatt éppen azon gondolkodtam nem régiben, hogy hogyan lehet különböző dolgokra felhívni az emberek figyelmét. Éppen az éves nyári gumi cserém előtt álltam, mikor visszakerestem a böngészőmben, hol is csináltattam legutóbb. Aztán megtaláltam a linket , és rájöttem, hogy ezen a helyen nemcsak a profi munka garantált – hiszen már a téli gumikat is ott tetettem fel, és emlékszem mennyire meg voltam velük elégedve ellenben sok más szervizzel –, hanem rengeteg akciójuk is van. Na meg a márkákból is van választék bőven. És én alapból nem szeretek spórolni az autómon, meg olyan dolgokon általában, amiken spórolni tényleg a legnagyobb felelőtlenség volna az egész világon. A gumik cseréje rendkívül fontos, ha nem az évszaknak megfelelőek vannak fent, sokkal nehezebb irányítani az autót. Más a kerekek tapadása, és ez problémákat okozhat. Hát ezért gondolkodtam el azon, hogy vajon hogyan is lehetne reklámozni például a nyári gumikat, mert ha valaminek, akkor ennek akad némi társadalmi hasznossága. Hiszen magam is látom ismerőseimen, hányan elfeledkeznek arról, hogy időben kicseréltessék a szakemberekkel az abroncsokat. Így egy reklám célja nem csupán az eladás lehet, de lehet felhívó jellege is, hiszen ennek tényleg van egy etikus célzata. És itt legalább bizton állíthatom, hogy senki nem bánja meg, ha megvizsgálja ennek a honlapnak a kínálatát: www.gumidiszkont.hu/nyari-gumi. Nem az autón érdemes spórolni.